Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα
Ράλλυ Μ.Βρετανίας
ωράριο
ιστορικό
νέα αγώνα
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες
ανασκόπηση

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Πρόγραμμα  2024  / Ράλλυ Μ.Βρετανίας  / Νέα Αγώνα  / Αρθρο

Ράλλυ Μ. Βρετανίας :  Αποχαιρετισμός όπως αρμόζει…

Εξαιρετική η φετινή χρονιά για τον Petter Solberg, που μετά από καιρό ήταν ανταγωνιστικός παντού και ανέβηκε 8 φορές στο βάθρο. Δυστυχώς δεν κατάφερε να κερδίσει μια νίκη.
Την καλύτερή του συνολική επίδοση στο WRC σημείωσε φέτος ο δεύτερος του Πρωταθλήματος Jari Matti Latvala, που στην Ουαλία τερμάτισε τρίτος
Προσπάθησε αλλά βρέθηκε για ακόμη μια φορά εκτός διεκδίκησης της νίκης ο Hirvonen, που ολοκλήρωσε τέταρτος
Ο Sordo δεν κατάφερε να διεκδικήσει κάτι περισσότερο από την 5η θέση στον τελευταίο(;) αγώνα του με τη Citroen
Επιστροφή στο Focus για τελευταία φορά και τερματισμός στην 6η θέση για το Henning Solberg
O Xavier Pons κατέκτησε τον τίτλο του SWRC με το Ford Fiesta S2000
Τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC, με τη μορφή που γνωρίζουμε, έδωσαν την τελευταία τους παράσταση στην Ουαλία όπου η νίκη κατέληξε στα χέρια του ανθρώπου, που σφράγισε την εποχή των ράλλυ που διανύουμε, δηλαδή του Sebastien Loeb.

Η σημερινή, τελευταία ημέρα του Ράλλυ Ουαλίας προμηνυόταν εξ αρχής συγκλονιστική, αφού οι Sebastien Loeb-Daniel Elena και Petter Solberg-Chris Patterson ξεκίνησαν την αντιπαράθεση με τη μεταξύ τους διαφορά να βρίσκεται στα 4,8 δλ. Σήμερα, απέμεναν λιγότερα από 80 αγωνιστικά χιλιόμετρα στις 2 επαναλαμβανόμενες ε.δ. (Resolfen, Margam Park), ενώ η πρώτη είχε μήκος που άγγιζε τα 30 χλμ. και θα αποτελούσε το ρυθμιστή του αγώνα. Έτσι και έγινε, με τους επτάκις Παγκόσμιους Πρωταθλητές να κερδίζουν την πρώτη ε.δ. της ημέρας και επί της ουσίας να ξεκαθαρίζουν την κατάσταση. Με την 62η νίκη του, ο Sebastien Loeb επισφράγισε με τον καλύτερο τρόπο μια ακόμη χρονιά, που ανήκει ολοκληρωτικά σε αυτόν, το συνοδηγό του Daniel Elena και τη Citroen, που ήταν σαφώς ανώτερη της Ford.

Πίσω από το κορυφαίο σύγχρονο –τουλάχιστον- πλήρωμα του WRC τερμάτισαν οι Petter Solberg-Chris Patterson. Ο Νορβηγός ήταν εξαιρετικός για ακόμη έναν αγώνα, πίεσε το μεγάλο του αντίπαλο, με τους δυο να έχουν μια μάχη από αυτές, που σφράγισαν τη δεκαετία που κλείνει, στην οποία έχουν κατακτήσει τα 8 τελευταία Παγκόσμια Πρωταθλήματα. Μάλιστα, η επίδοση του πληρώματος παίρνει μεγαλύτερη διάσταση, από τη στιγμή που αν και με ιδιωτική ομάδα, ο Solberg τερμάτισε στην τριάδα του Πρωταθλήματος, ενώ αν δεν είχε μειώσει, όπως δήλωσε και ο Φινλανδός στο σέρβις, ρυθμό ο Hirvonen υπέρ του Latvala, θα ήταν δεύτερος στη βαθμολογία. Ακόμη και έτσι όμως, ο Νορβηγός οδηγός με το Βορειοϊρλανδό συνοδηγό ήταν εξαιρετικοί και έδειξαν, πως πληρώματα της κλάσης τους έχουν θέση και μάλιστα πολύ σημαντική και στη νέα εποχή του WRC που ξεκινά. Παράλληλα, η δήλωση του Loeb, πως αυτή η μάχη ήταν η μακρύτερη της φετινής χρονιάς, αποτελεί ακόμη μια ένδειξη της εμφάνισης του πληρώματος της ιδιωτικής Citroen C4.

Το βάθρο, συμπλήρωσαν οι Jari Matti Latvala-Miika Anttila, αν και τραυμάτισαν στην τελευταία ε.δ. το Ford Focus. Για ακόμη έναν αγώνα ξεχώρισαν και θα ήταν μέσα στη μάχη της νίκης ως το τέλος, αν δεν είχαν ένα κλατάρισμα κατά την πρώτη ημέρα με το Ford Focus. Παράλληλα, ο 25χρονος Φινλανδός ήταν για ακόμη μια φορά ταχύτερος του ομόσταβλού του, δείχνοντας έτοιμος για πιο ηγετικό ρόλο στη Ford τη νέα χρονιά, με τα νέα για όλους αυτοκίνητα και το Fiesta WRC. Με αυτή την επίδοση, οι Φινλανδοί κατέκτησαν και τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα, που αποτελεί το καλύτερο πλασάρισμα στην καριέρα τους. Μια θέση πιο πίσω, ακολούθησαν οι Mikko Hirvonen-Jarmo Lehtinen. Σε έναν αγώνα που πέρυσι διεκδίκησε στα ίσια το Πρωτάθλημα από το Loeb, ο Hirvonen έμεινε μακριά από την κορυφή, κλείνοντας μια χρονιά που αν και ξεκίνησε ιδανικά, θα ήθελε να ξεχάσει. Η ψυχολογία του Φινλανδού δεν είναι καλή και μακάρι, τόσο για αυτόν όσο και για το ίδιο το πρωτάθλημα, η νέα χρονιά να τον βρει, με τη βοήθεια και του νέου Fiesta, ανανεωμένο και ανάμεσα στους πρωταγωνιστές.

Πέμπτοι, τερμάτισαν οι Dani Sordo-Diego Vallejo, με τον Ισπανό να απέχει από την κορυφή και πιθανότατα, να κάνει τον τελευταίο του αγώνα με τη Citroen, αφού το μέλλον του στην ομάδα θεωρείται αβέβαιο, ακόμη και για παρουσία στην Junior Team των Γάλλων. Την εξάδα συμπλήρωσε ο Henning Solberg, που έχοντας παραπλεύρως το Stephane Prevot έκανε ένα μεστό αγώνα, τηρουμένων των αναλογιών και αποζημιώθηκε από έναν τερματισμό σε τιμητική θέση, έχοντας μάλιστα πρόβλημα σήμερα το πρωί με τα φρένα του Ford Focus. Πιο πίσω, βρέθηκαν οι Matthew Wilson-Scott Martin, που οδήγησαν το έτερο Focus της Stobart, αλλά ούτε στον αγώνα της Ουαλίας, που γνωρίζουν καλά, πέτυχαν το κάτι παραπάνω. Τους Άγγλους, ακολούθησαν οι Kimi Raikkonen-Kaj Lindstrom, με το Φινλανδό να δυσκολεύεται από τις πρωτόγνωρες για αυτόν συνθήκες αλλά και ένα πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων που τον ανάγκασε να αλλάζει ταχύτητες χειροκίνητα αλλά τελικά, να σημειώνει έναν τερματισμό, αποκομίζοντας πολύτιμες εμπειρίες και αγωνιστικά χιλιόμετρα. Στοιχεία, που αν όπως όλα δείχνουν συνεχίσει και το 2011 στο WRC, θα του είναι πολύτιμα. Ακόμη το μέλλον του Πρωταθλητή F1 2007 δεν έχει ξεκαθαρίσει, όμως σύντομα θα υπάρξουν οι ανακοινώσεις. Ακολούθησαν, δυο Νορβηγοί οδηγοί. Στην 9η θέση τερμάτισαν οι Mads Ostberg-Jonas Andersson με το Subaru Impreza S12, ενώ μια θέση πιο πίσω βρέθηκαν οι νικητές του SWRC.

Ο λόγος για τους Andreas Mikkelsen-Ola Floene, που κυριάρχησαν στην κατηγορία, όπου έλαβαν μέρος με τη συμμετοχή και το νούμερο του Martin Prokop, στα πηδάλια ενός Skoda Fabia S2000. Ο 21χρονος Νορβηγός, που υπέγραψε συμβόλαιο με τη Skoda Μεγάλης Βρετανίας για να συμμετάσχει στο IRC του 2011 έδειξε από την αρχή τις διαθέσεις του και κυριάρχησε στον αγώνα. Στη δεύτερη θέση, με τη συμμετοχή της ομάδας του Nasser Al Attiyah, τερμάτισαν οι Craig Breen-G.Roberts, με τον Ιρλανδό οδηγό να είναι ταχύς πίσω από το τιμόνι ενός Ford Fiesta S2000. Όμως, ο πιο χαρούμενος άνθρωπος της κατηγορίας πρέπει να είναι ο Xavier Pons, που με συνοδηγό τον Alex Haro κατέκτησαν τον τίτλο. Οι Ισπανοί, δεν ήταν το ταχύτερο πλήρωμα του θεσμού, όμως ήταν σταθεροί και εκμεταλλεύθηκαν τις δυνατότητες του Ford Fiesta S2000 για να κατακτήσουν στο νήμα τον τίτλο. Το έργο τους, έγινε πιο εύκολο λόγω και της εγκατάλειψης των Jari Ketomaa-Mika Stenberg, που στην προσπάθεια να περάσουν τους Mikkelsen-Floene είχαν έξοδο με αποτέλεσμα να χάσουν την ελπίδα διεκδίκησης του τίτλου, που υπήρχε αν κέρδιζαν. Τέλος, οι Patrik Sandell-Emil Axelsson, μπορεί να έχασαν το πρωτάθλημα με το Skoda Fabia S2000, όμως η τέταρτη θέση που κατέλαβαν χάρισε το κύπελλο Ομάδων του SWRC στην ομάδα της Red Bull του Αυστριακού Raimund Baumschlager.

Πρωταθλητή είχαμε και στην κατηγορία Παραγωγής, με τον Armindo Araujo να υπερασπίζεται ιδανικά τον περσινό του τίτλο, έχοντας άξιο συμπαραστάτη το Miguel Ramalho στο Mitsubishi Lancer EVO X της ιταλικής Ralliart. Οι Πορτογάλοι, έκαναν αγώνα τακτικής από την αρχή και όταν εγκατέλειψαν χθες οι Flodin-Bergsten με το Subaru Impreza, απλά περίμεναν τον τερματισμό για τη στέψη. Στον αγώνα, νικητής αναδείχθηκε ο ταλαντούχος Εσθονός Ott Tanak, που με τον Kuldar Sikk πήραν τη δεύτερη φετινή νίκη μετά τη Φινλανδία, πίσω από το τιμόνι του πρώτου από τα πέντε Lancer EVO X της Pirelli. Από τη νέα χρονιά, οι «απόφοιτοι» του Pirelli Star Driver θα ενσωματωθούν στην Ακαδημία του WRC, τη νεοσύστατη κατηγορία που αποτείνεται σε νεαρούς οδηγούς.

Η αυλαία του WRC έπεσε ως είθισται στην Ουαλία με το αγαπημένο RAC, όπως ονομαζόταν, ενώ τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC με αυτή τη μορφή, χάρισαν την τελευταία τους παράσταση. Ο αγώνας αποζημίωσε άπαντες, ενώ οι πρωταγωνιστές έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και ανανέωσαν το ραντεβού τους για το ανανεωμένο πρωτάθλημα του 2011, όπου τα νέα αυτοκίνητα, αλλά και οι Κατασκευαστές όπως η Mini, θα δώσουν διαφορετικό ενδιαφέρον. _Ν.Δ.douzinas@technicalpress.gr


Επίσημο site αγώνα: www.walesrallygb.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=250

Δείτε πως διαμορφώθηκε η βαθμολογία
O Armindo Araujo έχει ο πρώτος οδηγός που κερδίζει δυο συνεχόμενες χρονιές το Πρωτάθλημα Παραγωγής
Ταχύτατοι και ουσιαστικοί ήταν οι Mikkelsen-Floene που κυριάρχησαν στο SWRC
Αποχαιρετισμός στα όπλα για τη Citroen και τους Loeb-Elena
Η φετινή ήταν ακόμη μια χρονιά κυριαρχίας των Loeb-Elena